26 Ocak 2015


Herkese kocaman merhabalar!!
Sevgili küçüğüm, evladım biriciğim Kördüğüm Hayaller blogunun sahibesi beni bu mim'de etiketlemiş öncelikle, bloğa geri dönmem için yaptığı baskılar ve beynimi yemeleri için ona bir teşekkürü borç biliyorum. Bu sebeple uzun zamandan sonra geri dönüş post'u olarak onun mim'ini yapıyorum :) Bakalım sorularımız nelermiş?

1. Bir kitap yazmaya karar verdiniz. Türü ne olurdu?

27 Kasım 2014



Evetttt bu kez ön okuma benden geldi. Malum Rüya Kız'ınız da uzun zamandır uğramıyordu buralara. Dönüşüm son zamanların en çok konuşulan kitabına oldu.


Not: Ablam diye demiyorum iyi ki de olmuş yani ;))))


Kitap ve yazar tanıtımı için; Kitap Sayfaları bloguna,

Ön okumamızın ilk bölümünü okumak için; Kördüğüm Hayaller  bloguna bir tık mesafedesiniz,

Ön okuma bana yetmez alıntı da isterim diyorsanız; Kitaplarım ve Ben bloguna,


Diğer okuyucuların yorumları neler diyorsanız; Maria Puder Ölmedi bloguna,

 Birde bunları okurken bize birde playlist lazım derseniz; Kitap Avcısı bloguna

Ve son olarak kim kimdir karakterleri tanımak için; VeMutluSon bloguna davetlisiniz..

Ve Son olarak Ön Okuma part-2 için linkimize Tiktik :)

 




Şimdiden bol keyifli anlar diliyorum herkese....

Sevgiler 

Rüya Kız


Blogdan okuyamazsanız, direk okumak için tıktık*

24 Kasım 2014



Herkese Merhabalar!!!

Upuzun bir aradan sonra bir kitap yorumu ile karşınızdayım. (Ağlamak istiyorum..) İşler almış başını giderken biraz nefes almak ve bloğum ile ilgilenmek açıkçası iyi geldi. Şimdi sizleri bu özlemimle çok fazla boğmadan kitabımıza döneyim.

Yeni bir yayınevi öncelikle kocaman bir merhaba! diyelim kendilerine HOŞGELDİN Go Kitap!

Kitabımızın kapağı adı orjinal gördüğünüz üzere ve aldığım duyumlara göre bir de dizisi mevcut. Ben dizisini henüz izlemedim ama oldukça geniş bir hayran kitleri bulunuyor. Size diziden birkaç kare paylaşıyorum. Belkim merak eder incelemek istersiniz.

Ve yine duyduğum kadarıyla kitap ile dizinin çok birbirinden haberi yokmuş :D Ama dediğim gibi izlemediğim için bu konu hakkında bir yorum yapamıyorum.


Efenim önce kitabımızın kapağını ( mıknatıslı bir kapak ve inanılmaz güzel duruyor!) ve konusunu sizinle paylaşıyorum ve sonrasında hemen yorumuma geçiyorum.

21 Ekim 2014


Kitap Adı: Sonsuza Kadar


Yazar: Judith McNaught

Orjinal adı: Once and Always 



Birçok türde sayısını hatırlamadığım kadar çok kitap okumuş biri olarak tarihi aşk romanlarının bende bıraktığı tadı ve zevki başka hiçbir kitaplarda bulamadım ne yazık ki. 


O dönemin atmosferi mi artık, biz kızlardaki kabarık balo elbiseleri, prenseslik sevdası ile  yakışıklı prens aşkından mı emin değilim, bende hep ama hep ayrı bir yerde olacak bu türdeki kitaplar.


Bu haftaki yorum konuğum, yıllar önce tanıştığım üzerine okuduğum yüzlerce kitaba rağmen hala "baş ucu kitabı " olan uzaylı olduğundan şüphelendiğim, "o kadın insansa biz neyiz?" diye sorguladığım doğa üstü yaratık Judith McNaught tarafından kaleme alınan "Sonsuza Kadar" romanı...



Eğer hala bu kadını duymayan insanlar var ise rica ederim sessizce, parmak ucunda ortamdan uzaklaşın =D Hatta biryerden gidin atlayın, yaşamayın daha bu utançla =D

"Sonsuza Kadar" kitabı ve Jason ile aramdaki özel bağı nasıl anlatabilirim, bunu nasıl kelimelere dökebilirim emin değilim. Benim ciddi problerim olduğunui normal olmaktan çok uzak bir insan olduğumun zaten farkındayım =D Hatta bunu siz bile biliyorsunuz, bir sır değil yani. Bu ruh hastası halimden dolayı sanrım, sorunlu, arızalı ters ve aksi adamlara karşı zaafım var =D Bu zaafımın açığa çıktığı adam ise Jason Fielding!


Hadi kitabımızı konuşalım birazda kafa karıştırmamak için karakter karakter gidelim;

20 Ekim 2014

Kore Cast: AYLARDAN AŞK || Meral KIR (Hazırlayan: As! Kız) 



 Efenim As! Kız'dan herkeslere kocaman bir merhaba.. 

  - As! kız yani ben :) yine yeniden KİTAP & G.KORE birleşimi bir durum ile siz sevgili Küçük Kızın Büyük Kütüphanesi blog takipçilerinin karşısındayım.


Madem tüm yazı #aylardanAŞK diyerek geçirdik eee hal böyleyken  kapanışımızı Kore Cast ( Filmi olsaydı kim oynardı) ile yapmazsak olmazdı. #aylardanAŞK'ımızda da Kore Castımız olsun The and ımız tam olsun..

Kitabı merak edenlere Yorum için Kördüğüm Hayaller sayfasına - Yazarı yakından tanımak isteyenlere Yazar Söyleşisi için Yorum Durağım bloglarına davet ediyoruz :) 

Kore Castımız için Hazır mısınız? - Are you ready?  - Dangsin-eun junbigadoeeo ?

Ve işte #aylardanAŞK 'ın ilk kahramanı.. Doktor civanımız, onu okuyunca yatak döşek hastanede yatma isteği uyandıran "kalbim sizi görünce taşikardi de rekor kırıyor" nidaları attıran.. çok sevgili pek kıymetli YAĞIZ ASLAN'ı siz sevgili kore cast hayranlarına taktim etmekten gurur, onur, sevinç, mutluluk  ve bir sürü duygu duyarım dostlar.. :) 

16 Ağustos 2014

Herkese Merhaba…..
Rüya Kız’ınız Krıstın HANNAH kitap yorumunu paylaşmak ve yazarı çekiştirmek için koşa koşa geldi….
Efennim öncelikle yazarı çekiştirmek istiyorum.. 

Kristin HANNAH || Kız Kardeşler Arasında


İstiyorum çünkü HANNAH’ın  henüz ne olduğuna karar verebilmiş değilim. Bu duygularla kitap yazan, yazdığı kitaplarla haliyeti ruhiyemizi altüst ederek ruhumuza dokunan birisi bizim dünyamızdan olamaz..

El insaf be bacım ! bizim de duygularımız,kalbimiz ve akmaya hazırda bekleyen gözyaşlarımız var ;'(

Ve sen her kitabında bize bunu yaşatırsan kendimize gelme olasılığımız var mıdır bi anlatı ver bizlerede !  
Der ve serzenişime son veririm…

Gel gelelim kitabın konusuna;
Öncelikle arka kapak yazısını bir kez daha hatırlayalım.
Bknz: konusu ^^
Sevgi adına yapılan hatalar...Yeni bir başlangıç yapabilme umudu...Ve sadece iki kız kardeşin arasında kalacak anılar...
Meghann Dontess yıllar önce kimsenin cesaret edemeyeceği bir tercih yaparak tüm hayatını sil baştan kurmaya karar verir ve başarılı bir kariyere sahip olabilmek için ağır bedeller ödemek zorunda kalır: Kız kardeşini terk etmek. Başarılı ama yalnız bir kadın olan Meghann'ın yıllar sonra tekrar bir araya geldiği kız kardeşi Claire şimdi bir dönemecin eşiğindedir ve hayatında ilk kez âşık olup kısa süre içinde evlenmeye karar vermiştir. 
Meghann kız kardeşini hata yapmaması için evlenmekten vazgeçirmeye çalışırken kader onları tahmin bile edemeyecekleri kötü bir sürprizle karşı karşıya bırakır. Ancak zorlukların üstesinden gelmek için gösterdikleri çaba onları yakınlaştıracak ve birbirlerini anlamaları için bir fırsat sunacaktır…
Kız Kardeşler Arasında acı veren pişmanlıkları, kalbin küçük bir köşesinde saklanan güzel hatıraları ve ne olursa olsun yitirilmeyen tekrar sevebilme umudunu anlatıyor...



12 Ağustos 2014

Kitap canavarı As! Kız, "Kitapsız bir hayat olmadığı gibi k-dramasız da bir hayat olmaz" sloganıyla siz sevgili Küçük Kızın Büyük Kütüphanesi ve k-drama takpçilerine süpriz bir post ile karşınızda olmaktan heyecan duyar..!

Not: Bu post tamamen içimden gelen masum duygularla G.Kore dolaylarını kasıp kavuran It's Okay It's Love dizisine ithafen yapılmıştır.


 "It's Okay It's Love" ın en sevdiğim afişi ile tanıtıma start veriyorum efenim..

Peki As! Kız bu diziyi neden bu kadar çok sevdi? Hemen kısaca hatta belki biraz uzunca anlatayım size.. 

Diziyi sevmekte ki en sağlam nedenim yazarlık hayatına AŞK romanlarıyla başlayıp sonradan tarz değiştirerek POLİSİYE/GERİLİM kitaplarının aranan bir numaralı yazarı ve Radyo DJ olan Jang Jae Yul'un o çapkın umursamaz ve kadınlarla çok konuşursan başına belayı alırsın modunda ki halleri. Başrol karakterinin Yazar olması ,  dizi içerisinde kitap ev kitap içeriklerinden çokça bahsediliyor olması  en büyük nedenlerimden sadece bir kaçı..  

bknz: Yazar ve Radyo DJ Jang Jae Yul nomu nomu nomu kyopta <3


Yazarımız, en son yazdığı kitabı için kendisine sağlam malzeme çıkarabilecek kişi ve kişilerin arayışı içerisine girdiği sırada şak ! diye karşısına çıkan ilk fırsatı değerlendirmeyi asla kaçırmaz. Durduğu yerde bile olayları, olaylar silsilesine dönüştürme gibi garip bir yapıya sahip olan Üniversite hastanesinin psikiyatri bölümünde doktor olan ve kendisini takıntılı hastalara ama gerçekten ! takıntılı hastalara adayan Ji Hae Soo'nun evine taşınmasıyla başlar . :)))  

8 Ağustos 2014

Efennimm uzun bir aradan sonra sizlerle birlikteyim... 
Ama bu kez karşınızda kitap yorumu ile değil, yazar Çağan Dikenelli ve Mendirek Yayınları 'ndan çıkan kitapları ile karşınızdayım....


Mendirek Yayınlarından çıkan iki kitabı mevcut ve ilk kitabı;




  Yürek Söken Cinayetleri  


Bu macerada Oğul sınır tanımaz kuvvetiyle Melek Teyze'ye seri cinayetlerin katilini bulma konusunda yardımcı oluyor... 
Melek Teyze'den habersiz mahallede kuş bile uçmaz. 
Mecburen de olsa herkesin sevip saydığı, mahallenin en iş bilir, en çaçaron teyzesi şimdi de dedektifliğe soyunmuştur. 







Daha önce çözdüğü iki dava sayesinde emniyette kendine yer edinen Melek Teyze, getirdiği çörekler ve baktığı fallar sayesinde yerini sağlamlaştırmış, bir de emniyet amiri Cevahir'in sevgisini kazanınca artık Beyoğlu Emniyet Amirliği'nden çıkmaz olmuştur.

Emniyetin arşiv bölümünde çalışan büyük oğlu Tuğrul bundan hiç memnun değildir. Ancak, çekik gözlü, zihnen olmasa da bedenen fazlaca gelişmiş, insan azmanı olan diğer oğlu 'Oğul' Melek Teyze'yi maceralarında yalnız bırakmayacaktır.



**********************************


Ve diğer kitabımız;




   Kör Fahişe Bıçağı   





Melek Teyzeden habersiz mahallede kuş bile uçmaz. Mecburen de olsa herkesin sevip saydığı, mahallenin en iş bilir, en çaçaron teyzesi şimdi de dedektifliğe soyunmuştur. 


Daha önce çözdüğü iki dava sayesinde emniyette kendine yer edinen Melek Teyze, getirdiği çörekler ve baktığı fallar sayesinde yerini sağlamlaştırmış, bir de emniyet amiri Cevahirin sevgisini kazanınca artık Beyoğlu Emniyet Amirliğinden çıkmaz olmuştur.






Emniyetin arşiv bölümünde çalışan büyük oğlu Tuğrul bundan hiç memnun değildir. Ancak, çekik gözlü, zihnen olmasa da bedenen fazlaca gelişmiş, insan azmanı olan diğer oğlu Oğul Melek Teyzeyi maceralarında yalnız bırakmayacaktır.



**********************************

İşte kitaplar bunlar...  Sıra geldi yazarımıza...





1969'da İzmir'de doğdu. St. Joseph Koleji'nden sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Bölümü'nü bitirdi. Kısa bir dönem kısa filmler çekti ve bazı ödüller kazandı. Radyoculuk, alternatif müzik dükkanı işletmeciliği, multimedia sanat yönetmenliği, yönetmen yardımcılığı, gibi işlerde çalıştıktan sonra bazı dizilerin senaryo gruplarında yer aldı. 


YÖNETMENLİĞİNİ YAPTIĞI KISA FİLMLER

Suya Dönüş - 1999
1. Avrupa Gençlik Festivali, Gösterim. 1999

Su ve İnsan - 1998 .... Deneysel, 00:02:00
FlMa 1. Ulusal Çevre Senaryo ve Yapım Ödülü. 1998

Kaynak
cagandikenelli.com



Kitapları Satın Almak İçin Tıklayınız.


Rüya Kız







22 Temmuz 2014

Kim derdi ki polisiye kitap yorumu ile geri dönüş yapacak Rüya Kızınız :)


Kayıp Kızlar Adası || Jennifer McMAHON


Olmaz diye bir şey yok, elinizde ki okurken nefes kesen bir polisiye kitapsa şayet her şey olabilir… 
Malum ramazan nedeni ile elimde kitaplar –iyi yada kötü olsun- uzun uzun sürünüyordu maalesef. Ama öyle bir kitap düştü ki elime akıllara zarar.

Okuduğum türlerden sıkıldığımda elimin altında bir adet farklı türden kitap bulundurmak huyumdur (huyum kurusun). 
Ve bu kez de sakladığım bu kitabı bekletmekte ne kadar yerinde bir karar verdiğimi kendime kanıtlamış oldum.

Zaten hep söylüyorum bu “J” ile başlayan yazarlar şimdiye kadar beni hiç yanıltmadı.
Mükemmeldi ! olağanüstüydü ! heyecan vericiydi ve daha bir sürü şeydi benim için "KAYIP KIZLAR ADASI”…

Yazarın okuduğum ikinci kitabıydı ve en az ilki kadar merak içinde bıraktı beni. Ve hatta itiraf etmeliyim ki Kayıp Kızlar adası bir "TIK" daha öndeydi benim için…

Polisiye de sınır tanımayan, merak içinde bırakan, ve kim kimdir, necidir, nereye kaybolmuştur, sorumlusu kimdir sorularına son sayfaya  -bu kısımda ciddiyim-  kadar  süründürdü beni…

Ve baktım araştırdım :D yazarın çıkması gereken bir sürü bir sürü kitabı var eee banada beklemek düşer. Zira ne yazar ne de yayınevi benden bu kadar kolay kurtulamaz…

Kitabın konusuna gelelim şimdi…

Kitabın giriş kısmı 24 Haziran 2006 da başlıyor. 

Epilepsi hastası olan Suzy’nin kendi dünyasında başlıyoruz kitabı okumaya. 
Zaten soru işaretleri de bu kısımda başlıyor ve on beş gün öncesine, yani Rhonda’nın kasabanın küçük kızının bir tavşan tarafından kaçırılmasına tanıklık ettiği bölüme geçiyoruz.

Bu tavşan Rhonda nın çocukluğundan çıkıp gelmiş bir hayaletten farksız.

Bu kısımda hikaye 11 Nisan 1993 yılına gider…

Küçük bir çocukken ikizi gibi hiç ayrılmadığı Lizzy ve onun abisi ve Peter ile ormanın içinde tavşan ile oyunlar oynar ve büyüdükçe aileleri hakkında sırları öğrenmeye başlar. 

Mutluluktan sırlarla çevrili bir hayat geçiş yapmak Rhonda için zor olsa da en büyük zorluğu tavşan Danielin bir anda ortadan kaybolması ve hemen ardından da Lizzy’nin kasabayı terk etmesi ile yaşar. 
Peter ile aralarında sessiz bir anlaşma başlar ve her ikisi de bu iki kayıp için tek kelime dahi etmez.

Ta ki aradan geçen on üç yıl dan sonra tavşan tekrar ortaya çıkana ve küçük bir çocuk kaybolana kadar…

***********************************************************************************************************************************************************

Hikaye bu kısımda ilginç bir hal alıyor ve konun içinden konular çıkıyor. Ve aslında çıkmakla da kalmıyor aslında, peşin sıra gelen olaylar farklı görünse de birbiri ile bağlantı kuruyor…

Bu kısıma kadar anlatması kolay,keşke okurken de bu kadar rahat olabilseydim. Tam aksine diğer sayfada ne olacak telaşı ve o hikaye de ne olmuştu beklentisi sizi zorlamaya başlıyor..

Ahhh ama nasıl zorlamak ^^ bir günde bitirmenize sebep oluyor benden demesi ;)

Okurken gerim gerim gerileceğiniz mühteşem bir hikaye TAVSİYE ederim millet…

KİTABI SATIN ALMAK İÇİN --------> TIKLAYINIZ.


Yazarın ilk kitabının tanıtımı için..


Bknz:

Kırk bir yaşındaki okul hemşiresi, Alzheimer hastası olan annesi ile ilgilenmek için kırsaldaki evine dönmüştür. Geldiği ilk gece bir cinayet olur ve küçük bir kız öldürülür. 

Bu olay, kadının çocukluğunda yaşanan bir başka cinayete esrarengiz biçimde benzemektedir. 

Sınıf arkadaşları tarafından "Patates Kız" denilerek alay edip dışlanan yoksul arkadaşı Del de otuz yıl önce aynı şekilde öldürülmüştür. 

Delin katili asla bulunamamış, o günden sonra küçük kız, hayalet hikâyeleri ve efsanelerde ölümsüzleşmiştir. 

Şimdi, yeni cinayetin soruşturması kahramanımızı karşı konulamaz bir şekilde içine çekerken, geçmişi ve geleceği korkunç, beklenmedik bir şekilde bir araya geliyor.
Çünkü hiçbir şey göründüğü gibi değil… Ve gençliğinin hayaletleri unutulmaktan çok uzak.

KİTABI SATIN ALMAK İÇİN --------> TIKLAYINIZ.


Serpil Kır


11 Temmuz 2014



Ve ve ve upuzun bir aradan sonra Küçük Kız bir Garwood romanı ile bloğuna geri döndü (:

İş değişikliği, üzerine yoğun iş temposu, İstanbul, trafik derken bir baktım ki 6 aydan fazladır Rüya Kız’ım tek kalmış blogda (: Sanırım “HistoricalHunters” (tarihi aşk romanı incelemeleri yapan yeni ekip) beni hayata döndürecek eski hızlı blogger zamanlarımı bana tekrar yaşatacak bir etkinlik olacak. (:

Bloğumun url isminden tutun, okuduklarımdan ve konuştuklarıma kadar, sizin bana naçizane yakıştırmanız ile “tarihi aşk romanı gurmeliğimi” benim gibi bu türe gönül vermiş, her birinin incelemelerine ayrı ayrı güvendiğim 5 can arkadaşım ile birleşerek sizlere yerli yabancı bu alanla ilgili türlü türlü zevkler yaşatmayı planlıyoruz efenim. (Detaylar için TIKLAYINIZ.)

Şimdi gelelim etkinliğimizin son Julie Garwood yorumuna “KADERE İNANIR MISIN?”
İğrenç espiriler yapmak istemiyorum bir tarihi aşk romanında ama Kadere İnanırımda, bana bu kitabı gerçekten Julie Garwood’ın yazdığına kim inandırıcak onu bilmiyorum... 

Yazara Mektubumdan bir kuple...

Sevgili Julie,Nasılsın? Yaşlılık hayatın nasıl? Senin için çok endişeleniyoruz Julie, sen bizim kalbimize taht kurmuş, gelecekteki kocalarımızı hayal ederken her bir kriteri kendi karakterlerinin eliyle tek tek yerleştirmiş biri olarak napıyorsun böyle allah aşkına?!Shadow Music ( Aşk Seni de Vurur) da baş kahramın unuttun, kitabın sonuna kadar adamın iç sesi yoktu. Hadi dedik tamam dedik. O kadar kusur kadı kızında da olur dedik göz yumduk. Adam orda da biz çok umursamıyormuşuz gibi davrandık, feminist geçindik. Ama sen ne yaptın.. Bizim bu iyiniyetimize karşılık kurgusu kopuk, karakteri yamuk romanların ile yola devam ettin... Bizi kahrediyorsun Garwood lütfen yapma bunu bize, Ian – Brodick –Ramsey – Alec ve Connor’a geri dön!!! Bize geri dön!!!
Şimdi daha fazla gerilim yaratmadan kitabın incelemesine geçelim. (Tabi buna hazırsanız)

KİTAP YORUM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...