4 Ekim 2013

Kitap Yorum: FOSFORLU CEVRİYE || Suat Derviş - Konuşan Kitaplar ile Blog Turları

Herkese sonbaharı yaşayamadan kışa geçen Küçük Kız'dan sıcacık bir merhaba!

Türk edebiyatının klasiklerinden olan Suat Derviş'in "Fosforlu Cevriye"si, hiç kuşkusuz ki benim yorumlama veyahut kritik yapma yeteneklerimin çok daha üzerinde bir yetenek gerektiriyor. Ama "Konuşan Kitaplar ile Blog Tur"ları kapsamında benim payıma düşen bu naçizane eseri sizlere yorumlamak. 


Yorumlamak haddim değil diyerek sizlere, kitap yorumundan ziyade kitabın hem edebiyatımıza hem de sinema tarihime nasıl etkilerde bulunduğunu anlatmak istiyorum. Hatta bunu yaparken kitabın konusu hakkında sizleri biraz daha bilgilendirebilmeyi umuyorum.



Şayet ben, kitaptan uyarlama filmleri kitaplarını okumadan kesinlikle izlemeyen biri olarak bu kitapla ilgili şunu çok net söyleyebilir. Suat Derviş tarafından kaleme alınan "Fosforlu Cevriye" kitabı da filmleri ve diğer uyarlamaları da (ki Türkan Şoray' ın oynadığı benim favorim olur) hangisine denk gelirseniz gelin kesinlikle size farklı duygular yaşatacaktır. 

 Konusu: Necla ve kız kardeşi Perihan babası ve üvey annesiyle çiftlikte yaşamaktadır. Üvey anne Nüveyde , üvey kızlarına düşmanca davranmaktadır. Çiftlikte bir erkek gibi zor işleri yapabildiğinden Fosforlu Cevriye lakabıyla anılan Necla'nın ve kendini alkole veren kız kardeşinin  hayatı bir gün babasının evde ölü bulunması üzerine tamamen değişir. Nüveyde'den şüphelenen Necla suçu üstlenir fakat polislerden kaçarak olayın peşine düşer.


Kısa bir araştıramanın üzerine öğrendiğim kadarıyla Fosforlu Cevriye'nin tane uyarlaması olmuş. 1959'da Neriman Köksal, 1969'da Türkan Şoray, 1989'da Sevtap Parman ve 2000'de deYeşim Salkım oynamış Cevriye rolünde. İçlerinden sadece Türkan Şoray'ın oynadığı uyarlama fırsatım bulmuştum ancak bu kitap sayesinde diğer uyarlamalarıda inceleme fırsatı buldum diyebiliriö ve kesinlikle açık ara favorim Türkan Şoray'ın oynadığı filmdir. (:

Suat Derviş'in kitapta kullandığı jargondan mı yoksa Cevriye'nin hikayesinin acıklı dokusu mu yoksa, çocukluğumdan aklımda kalan o eski Türk Filminden mi bilmem kitap bana okurken çok dokundu sayın takipçi. Diyorum ya yorum yapabilecek hadde kendimi bulabilmem mümkün değil. Ancak sizlere aşağıda film ile ölümsüzleşen "Fosforlu Cevriyem" şarkısını ve Türkan Şoray tarafından Cevriye karakterinin oynandığı sinema uyarlamasından birkça sahne ile veda ediyorum.

Umarım kendinizi bu mükemmel eseri okuma zevkinden mahrum bırakmazsınız.

Bu güzel eserle ilgili desteklerinden ötürü İTHAKİ YAYINLARI'na teşekkür ederim.

2 Kişiye bu güzel kitabı hediye ettiğimiz çekilişimiz için sizleri şuraya alayım (Tıklayınız)

Sayın Belkıs Özener tarafından seslendirilen Fosforlu Cevriyem şarkısı.



Filmden Birkaç Kare ile Sizlere Veda Ediyorum.





 Sevgiyle Kalın,




Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

1 yorum:

  1. Buket Derviş8/10/13 10:42 ÖS

    yıllardan beri her yayınlandığında bıkmadan izlediğim türk filmlerinden en beğendiklerimde yer alan bir eserdir :) paylaştığın videolarda da ayrıca bir renk katmış çalışmaya :) ellerine sağlık bebeğim :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML