30 Ekim 2013

Kitap Yorum: BRONZ ATLI || Paullina Simons (Yorumlayan: Rüya Kız )



The Bronze Horseman
Bronz Atlı__Paullına Simons....

Hala inanamayarak okudum ve Bitirdim...
Abartmıyorum yaklaşık iki yıldır aradığım ama bulamadığım,yapılan alıntılarla,heyecanımın,merakımın ve sabrımın dayanamayacağı noktaya gelene kadar bekledim ve sonunda muradıma erdim....
Sonuç olarak okuyanların arasında olmaktan büyük keyif ve gurur duyuyorum...

Herşeyi yaşadım kitapta,
Aşkı, Nefreti, Savaşı, Açlığı ve daha bir sürü duyguyu.... O kadar derinden hissettiriyor ki kitap,yer yer gülüyor ve yer yer kadere ağlıyorsunuz ve ben bir çok yerinde bütün duygu karmaşasını yaşadım...
Tatyana ve Alexsandr  
Okurken bu iki ismin bir araya gelmesi çok zor diyor insan...
Arada o kadar engel var ki, en başta Daşa ve sonra Savaş... 
Ve tek gerçek var AŞK..

Alexsandr Tatişyayı ilk bankta oturuken gördüğünde sonunun böyle olacağını bilemezdi..Ve Tatişya onu kuzenine götüren otobüs de Yakışıklı askerin onu takip ettiğini fark ettiği anda ineceği durakta inmemekle hayatının en iyi kararını verdiğini düşünür.. Öyle güzel günler yaşadılarki Kirov da, işten çıkıp karşısında Alexsandr' ı her gördüğünde bir numaralı tranvay yolunda..

Bende bir sonra ki iş günü sonunu Tatyana ile bekledim...

Luga,Ladoga,Leningrad,Lazarev de yaşadıkları unutulmaz ve unuturulamazdı..Ve en çok da herşeyin bittiğini düşündükleri Kama nehrinde yaşadıklarını okurken bende onlarla beraber bulutların üzerindeydim...



Şura'nın ve İlmen nehrinin kraliçesi Tatişya...


Kitabın konusu savaş üzerine yoğunluklu olsa da en güzel duyguyu Alexsandr ve Tatyananın aşkında hissetmek mümkün.. 
1941 Leningrad`ında, Metanov ailesi hayatta kalabilmek için olağanüstü zor şartlar altında inanılmaz bir yaşam mücadelesi veriyor. Ve Tatyana 'nın karşısına Kızıl Ordunun genç subayı Aleksandr çıkıyor ve kendilerini savaş kadar tehlikeli sırların ve aileyi dağıtan imkânsız bir aşkın içinde buluyorlar...

Açlığın hüküm sürdüğü o yılların gerçek olduğunu,açlıktan ve donarak ölenlerin bilmekse hissedilen duyguyu taşıran sebeplerden...


Ben kitabın konusuna fazla değinmeyeceğim,bir seçim yapmam gerekti,ya konuyu anlatacaktım yada Şura'nın ve Tatişyanın bende bıraktığı etkiyi..
ve ben ikincisini tercih ettim..

Ve şimdi sırada serinin ikinci kitabı "Tatyana ve Alexsandr" var...
Bronz Atlı kitabını tavsiye etmek isterim istemesine de bulması zor bir kitap. Belki bir ihtimal ikinci el olarak düşer elinize ve işte o zaman sıkıca sarılın ve bırakmayın.

Kitabın yayın hakları Artemis yayınlarında olması durumu biraz daha zorlaştıryor.
Seri üç kitaplık bir seri;

The Bronze Horseman Serisi,

1. Bronz Atlı
2. Tatyana ve Alexsandr
3. The summer Garden

Sevgilerle

Rüya Kız



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

4 yorum:

  1. Eger bronz atli elinizde varsa ve satmayi dusunurseniz benimle iletisime gecerseniz cok sevinirim :) damlacidam@hotmail.com simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  2. Aaah işte benim gibi bronz atlı sevdalısı bir arkadaş buldum. Bayılıyorum bu kitaba. Kaç defadır okudum bilmiyorum. Benim için Jane Eyre, Aşk ve Gurur birde Bronz Atlı var. Harika bir kitap değil mi. Ama ne yazıkki kitabın son serisi halen çevrilmedi. Neden yaa, neden neden...

    YanıtlaSil
  3. Yorumum niye çıkmadı ki. Neyse Bronz Atlı hastaları diye bir listen varsa beni de kat emi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeye ekledik senide balım :) Gruba hoş geldin :)

      Sil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML