7 Aralık 2012

Özgürlüğün Elli Tonu - Ana ve Christian Röportajı Kısım 2

Christian'ın Ağzından İlk Kitaptaki Röportaj - Kısım 2


“Kulağa kontrol manyağı gibi geliyorsunuz,” dedi. Kusursuz bir şekilde ciddiydi. Hassiktir.

Belki de o dürüst gözler beni baştan sona görüyordu.  Kontrol, benim göbek adım.  Ona dik dik baktım. “Ah, her şeye kontrol uygularım Bayan Steele.” Ve senin üzerinde uygulama yapmak istiyorum, burada, şimdi.


Gözleri büyüdü. O çekici kızarıklık bir kez daha yüzüne yayıldı ve tekrar dudağını ısırdı. Dikkatimi ağzından uzaklaştırmak için bir şeyler zırvaladım.

“Ayrıca, muazzam güç, gizli hayallerinizde, kendi kendinizi dünyaya her şeyi kontrol etmek üzere geldiğinize inandırmaktan geçer.”

Yumuşak ve yatıştırıcı bir sesle, “Muazzam bir gücünüz olduğunu mu hissediyorsunuz?” diye sordu ama ince kaşarını kaldırarak, gözlerindeki kınamayı ifşa etmişti. Rahatsızlık hissim daha da arttı. Beni kasten mi kışkırtmaya çalışıyordu? Onun soruları mı, tavrı mı ya da onu çekici bulmam mıydı beni kızdıran?

“Yanımda kırk binden fazla insan çalıştırıyorum Bayan Stelee. Bu bana belli bir sorumluluk hissi ve, siz öyle demek isterseniz, güç veriyor. Telekominikasyon işine artık ilgi duymadığıma karar verip işin o kısmını satsam, bir ayın sonunda yirmi bin kişi artık ev kredilerini ödeyemeyecek duruma gelir.”

Yanıtımla birlikte ağzı açık kaldı. Bunu daha çok sevdim. Yalakalık yapın, Bayan Steele Dengemin döndüğünü hissediyordum.


“Rapor vermeniz gereken bir yönetim kurulu yok mu?”

Keskin bir yanıt verdim. “Şirketin sahibi benim, bir yönetim kuruluna rapor vermem gerekmiyor.” Bunu bilmeliydi. Sorgulayıcı bir tavırla kaşımı kaldırdım.

“İş dışında ilgi alanlarınız var mı?” diye aceleyle devam etti.  Tepkimi doğru hesaplamıştı. Kızdığımı biliyordu ve açıklanamaz bir nedenle bu çok hoşuma gitti.

“Çok çeşitli ilgi alanlarım var Bayan Steele.” Gülümsedim.  Onun, oyun odamda ki çeşitli pozisyonlarda olan görüntüleri hızla aklıma düştü:  Çarmıha zincirlenmiş, el ve ayak bilekleri dört direkli yatağa bağlanmış, kırbaçlama bankının üzerine yayılmış. Lanet olsun! Bu da nereden çıktı? Ve işte, yine o kızarıklık. Bu bir savunma mekanizması gibiydi. Sakin ol, Grey.

“Ama bu kadar çok çalışıyorsanız, gevşemek için ne yapıyorsunuz?”

“Gevşemek?” Bu kelimenin ağzından çıkarken oluşturduğu garipliğe sırıttım. Ayrıca, ben ne zaman gevşeyebilirdim?  Onun, benim kontrol ettiğim şirketler hakkında bir fikri yok muydu? Ama o saf, mavi gözleriyle bana bakıyordu ve ben kendimi, sürpriz bir şekilde, sorusunu değerlendirirken buldum. (grininellitonutr.com) Gevşemek için ne yapıyordum? Yelkenle açılmak, uçmak, becermek… Onun gibi küçük, kahverengi saçlı kızların sınırlarını test etmek ve onları yola getirmek. Düşünlerim koltuğumda kıpırdanmama neden oldu ama iki favori hobimi atlarken ona düzgünce yanıt verdim.

“Üretime yatırım yapıyorsunuz. Neden özellikle bu alan?”

Sorusu beni kaba bir şekilde tekrar günümüze sürükledi.

“Bir şeyler inşaa etmeyi severim, bir şeylerin nasıl işlediğini bilmeyi severim. Olayları neyin harekete geçirdiğini, nasıl kurulduklarını ve parçalandıklarını öğrenmeyi… Ve gemilere büyük sevgim var. Ne diyebilirim ki?” Onlar gezegenin her tarafına yemek taşıyorlardı.  İyi mallara sahip olanlardan alıp, almayacak olanlara, tekrar. Neden hoşlanmıyordu?

“Mantığınız ve gerçeklerden çok kalbinizle konuşur gibisiniz?”

Kalbimle? Benim? Oh, hayır bebeğim. Benim kalbim, uzun zaman önce vahşice, tanınmayacak hale getirildi.

“Mümkündür. Gerçi bir kalbimin olmadığını söyleyecek insanlar çok.”

“Bunu neden söylesinler?”

“Çünkü beni iyi tanıyorlar.” Ona alaycı bir gülümseme sundum.  Aslında kimse beni iyi tanımıyordu, belki Elana hariç. Onun burada, küçük Bayan Steele ile ne yapacağını merak ettim. Kız bir çelişkiler yumağıydı:  Utangaç, huzursuz, açıkça zeki ve bir cehennem kadar tahrik edici. Evet, tamam, itiraf ediyorum. O çekici bir parça. Ezberden, bir sonraki soruyu sordu.

“Arkadaşlarınız, tanınması kolay birisi olduğunuzu söyler mi?”

“Ben çok ketum bir insanımdır, Bayan Steele. Mahremiyetimi korumak için ne gerekiyorsa yaparım. Kolay kolay röportaj vermem.”

Benim ne yaptığım, seçmiş olduğum yaşam gizlilik gerektiriyordu.

“Bu röportajı neden kabul ettiniz?”

“Çünkü üniversitenin bağışçılarından biriyim ve Bayan Kavanagh’tan bir türlü kurtulamadım. Halkla ilişkiler ekibimin yakasına yapıştı ve ben bu tür kararlılıklara hayranlık duyarım. Ama onun değil, senin burada olmandan memnunum.

“Ayrıca çiftçilik teknolojilerine de yatırım yapıyorsunuz. O alana ilginiz neden?”

“Parayı yiyemezsiniz, Bayan Steele, dahası bu gezegende yeterince yiyeceği olmayan çok insan var.” Poker yüzümle, ona dik dik baktım.

“Kulağa hayli insancıl geliyor. Bu özellikle tutkunu olduğunuz bir şey mi? Dünyadaki fakirleri doyurmak?”

Sanki çözebileceği bir muammaymışım gibi, bana merakla baktı. Ama o büyük, mavi gözlerinin benim karanlık ruhumu görmesinin bir yolu yoktu. Bu tartışmaya açık değildi. Asla.

“Zorlu bir iş.”

Omuzumu silktim ve sıkıntılıymışım gibi davranarak tüm bu açlık meselelerine olan dikkatimi dağıtmak için onun, o akıllı ağzını becerdiğimi haya ettim. Evet, o ağız eğitilmeliydi. İşte bu çekici bir düşünceydi ve kendime, onu, önümde dizlerinin üzerinde hayal etme izni verdim.

Yine ezberden bir soru sordu. “Bir felsefeniz var mı? Varsa nedir?”

“Bir felsefem olduğu söylenemez. Belki rehberlik eden bir prensibim olduğu söylenebilir. Carnegie’ninki: ‘Kendi zihnine tamamen hakim olan bir adam, hak ederek kazandığı her şeye hakim olabilir.’ Bireyci ve amaç odaklıyımdır. Hem kendimi hem etrafımdakileri kontrol etmeyi severim.”

Gözleri büyüdü. “Yani bir şeylere hakim olmak istiyorsunuz?”

Evet, bebeğim. Sen de bunlardan birisin.

“Onlara hakim olmayı hak etmek isterim, ama evet, sonuçta istiyorum.”

“Tam bir tüketici gibi konuşuyorsunuz.” Sesi bir onaylamayış ile renklenmişti, beni tekrar kızdırıyordu. Sesi, istediği her şeye sahip olan zengin bir çocukmuş gibiydi. Ama kıyafetlerine daha yakından baktığımda, muhtemelen Walmart’tan ya da Old NAVY’den giyinmişti, öyle olmadığını biliyordum. O varlıklı bir evde büyümemişti.

Sana gerçekten iyi bakabilirim.

Siktir. Bu lanet şey de  nereden çıktı?
Buna rağmen, şimdi düşünüyordum da bir itaatkara ihtiyacım vardı. Ne kadar olmuştu? Susan’dan beri iki ay mı? Ve ben burada, bu kahverengi saçı kıza salyalarımı akıtıyordum.  Gülümsemeye çalıştım ve ona katıldım. Tüketimde hiçbir yanlışlık yoktu, sonuçta, Amerikan ekonomisinden geriye kalanları o yönetiyordu.


“Evlat edinilmişsiniz, bunun şu an olduğunuz kişiyi nereye kadar yönlendirdiğini düşünüyorsunuz?” Bu lanet olası şeyin, yağ fiyatları ile ne alakası vardı? Ona kaşlarımı çatarak baktım. Ne saçma bir soru. O fahişe ile kalmış olsaydım, muhtemelen ölmüş olurdum.  Onun, olmayan sorusuyla kontrolü kaybettim, sesimi seviyeli tutmaya çalışıyordum ama o, ne zaman evlat edinildiğimi sorarak
beni zorluyordu.

Onun çenesini kapat, Grey.

“Bu bilgi kamu kayıtlarında mevcut, Bayan Steele.” Sesim buz gibiydi. O, bu boku da bilmeliydi. Şimdi pişman görünüyordu. Güzel.

“İşiniz için aile hayatınızdan fedakarlık etmek zorunda kalmışsınız.”

“Bu bir soru değil,” diye çıkıştım. Kızardı ve o lanet olası, alt dudağını ısırdı. Ama özür dileyecek nezakete sahipti.

“İşiniz için aile hayatınızdan fedakarlık etmek zorunda kaldınız mı?”

Lanet olası bir aileyi isteyip ne yapayım?

“Bir ailem var, bir erkek kardeşim, bir kız kardeşim ve sevgi dolu ebeveynlerim var. Ailemi bunun ötesinde genişletmek gibi bir niyetim yok.”

“Gay misiniz, Bay Grey?”

Hassiktir! Onun, bunu yüksek sesle söylediğine inanamıyordum! Bana kendi ailemin sormaya cesaret edemediği şeyi sormuştu, beni ne kadar eğlendirse de… Nasıl cüret edersin? Onu koltuğundan sürükleyip, masamın üzerine eğerek hayattan soğutana kadar kıçını şaplakladıktan sonra ellerini arkasından sıkıca bağlayıp arkasından becerme istediğime karşı savaşmak zorunda kaldım. Bu onun sorusuna yanıt olurdu.  Bu kadın nasıl bu kadar sinir bozucuydu? Derin bir nefes aldım. Kendi sorusu yüzünden mahcup olması bana kindar bir zevk vermişti.

“Hayır, Anastasia, değilim.” Kaşlarımı kaldırdım ama ifademi kayıtsız tuttum. Anastasia. Bu güzel bir isimdi. Dilimin etrafında yuvarlanış şekli hoşuma gitmişti.

“Özür dilerim. Burada… yazıyordu.” Gergin bir şekilde saçlarını kulağının arkasına sıkıştırdı.

Kendi sorularının ne olduğunu bilmiyor muydu? Belki de onlar, onun soruları değildi. Bunu sordum ve o solgunlaştı. Siktir. O gerçekten çok çekiciydi, abartısız bir şekilde. Ona, çok güzel olduğunu söylemek bile istiyordum.

“Şey, hayır… Kate… Bayan Kavanagh, soruları o derledi.”

“Okul gazetesinde birlikte mi çalışıyorsunuz?”

“Hayır, o benim ev arkadaşım.”

Mekanın her yerinde olmasına şaşmamalıydı. Ona gerçekten, gerçekten zor anlar yaşatıp yaşatamayacağımı düşünürken çenemi sıvazladım.

“Bu röportaj için gönüllü mü oldunuz?” diye sordum. Onu itaatkar bir bakış ile ödüllendirdim: Gözleri büyük, tepkimden dolayı endişeliydi. Üzerinde sahip olduğum etkiden hoşlanmıştım.

“Görevlendirildim. Kate iyi değil,” dedi yumuşakça.

“Bu çok şeyi açıklıyor.“

Kapı vuruldu ve Andrea göründü.

“Bay Grey, araya girdiğim için özür dilerim ama bir sonraki toplantınıza iki dakika var.”

“İşimiz henüz bitmedi Andrea. Lütfen sonraki toplantımı iptal et.”

Andrea tereddütle, ağzı açık bakakaldı. Ona dik dik baktım. Dışarı! Şimdi! Burada küçük, Bayan Steele ile meşgulüm. Andrea kıpkırmızı oldu ama çabuk toparlandı.

“Tabii ki Bay Grey,” dedi ve topuklarının üzerinde dönüp, çıktı. Dönüp, ilgimi yeniden kanepenin üzerindeki ilginç, sinir bozucu yaratığa yönlendirdim. “Nerede kalmıştık, Bayan Steele.”

“Lütfen, ben sizi işinizden alıkoymayayım.”

Oh, hayır bebeğim. Şimdi sıra bende. O güzel gözlerin arkadaşında ortaya çıkarılacak sırlar olup olmadığını bilmek istiyordum.

“Ben de sizin hakkınızda bir şeyler öğrenmek istiyorum ve bunun adil olduğunu düşünüyorum.”

Arkama yaslanıp, parmaklarımı dudağıma bastırdığımda gözleri ağzıma kaydı ve yutkundu. Ah, evet, olağan etki. Ve onun, cazibeme karşı tamamen kayıtsız olmadığını bilmek sevindiriciydi.

“Öğrenilecek bir şey yok.” Tekrar kızarmıştı. Onu korkutuyordum. Güzel

“Mezuniyet sonrası planlarınız ne?”

Omuz silkti. “Hiç plan yapmadım Bey Grey, Önce finallerini aşmam gerekiyor.”

“Burada mükemmel bir staj programımız var.” Siktir. Beni bunu söylemeye iten neydi? Altın kuralımı bozuyordum – asla bir personelini becerme. Ama Grey, sen bu kızı becermiyorsun. Şaşırmış göründü ve yine dişlerini o dudağına geçirdi. Neden bu kadar tahrik ediciydi?

“Ah, aklımda bulunsun,” diye mırıldandı. Daha sonra aklına gelmiş gibi “Gerçi buraya uyacağımdan çok emin değilim,” dedi.

Neden olmasın? Benim şirketimin nesi var?

“Neden böyle söylediniz?” diye sordum.

“Çok bariz değil mi?”

“Benim için değil.” Yanıtıyla beni şaşırtmıştı. Küçük kaydedicisine uzanırken, yine, telaşlıydı. Siktir, gidiyor. Öğleden sonraki takvimimi aklımdan geçirdim, tutamayacağım hiçbir şey yoktu.

“Size etrafı gezdirmemi ister misiniz?”

“Çok meşgul olduğunuzdan eminim Bay Grey, benim de gidecek uzun bir yolum var.”

“Vancouver’a mı döneceksiniz?” Pencereden dışarı baktım. Yağmur yağıyordu ve sürücüler için bir cehennem gibiydi. Siktir. Bu havada araba kullanmamalıydı ama bunu ona yasaklayamazdım. Bu düşünce beni rahatsız etti. “Eh, arabayı dikkatli kullansanız iyi olur,” sesim düşündüğümden daha sertti.

O küçük kaydedicisini tutamıyordu. O ofisimden çıkma istiyor ve ben açıklamadığım bir nedenden onun gitmesini istemiyordum.

Kalışını uzatmak için şeffat bir çabayla ekledim. “İhtiyacınız olan her şeyi aldınız mı?”

Sessizce, “Evet, efendim,” dedi. Yanıtı beni afallatmıştı -  o sözlerin kulağa gelişi, o akıllı ağızdan çıkışı – ve kısa bir süre için o ağızın emrime amade olduğunu hayal ettim.

“Röportaj için teşekkürler, Bay Grey.”

“Benim için zevkti,” diye cevapladım. Yanıtımda dürüsttüm çünkü uzun zamandır kimseden böyle etkilenmemiştim. Bu düşünce, huzursuz ediciydi. O kalktı ve ben ona dokunmak için istekli bir şekilde elimi uzattım.

“Tekrar görüşene kadar, Bayan Steele.” O küçük elini benimkinin içine koyarken sesim kısıktı.  Evet, bu kızı oyun odamda kırbaçlamak ve becermek istiyorum. Bana ihtiyacı varken, güvenirken. Yutkundum. Bu asla olmayacak, Grey.

“Bay Grey.” Başını salladı ve elini hızla çekti… Çok hızlı.

Siktir. Böyle gitmesine izin veremezdim. Çaresizce ayrılmak istediği ortadaydı. Onu dışarı çıkarırken rahatsızlık ve ilham aynı anda beni çarptı.

“Sadece sağ sağlim kapıdan çıktığınızdan emin olmak için Bayan Steele.”

O lezzetli pembe renge büründü.

“Çok düşünceli bir davranış Bay Grey,” diye yapıştırdı.

Bayan Steele’in dişleri de varmış! O dışarı çıkarken arkasından sırıttım ve onu takip ettim. Andrea ve Olivia şaşkınlıkla bakıştı. Evet, evet. Sadece bu kızı dışarı çıkardım.

“Paltonuz var mı?” diye sordum.

“Evet.”

Şaşkın Olivia’ya yan gözle baktım ve hemen ayaklanıp bir denizci ceketi getirdi. Onu aldım. Ben ona ters ters bakarken Olivia oturdu. Tanrım, bu kız sinir bozucuydu, her zaman çevremde dolanıyordu.

Hmm. Bu mont Walmart’dandı. Bayan Anastasia Steele, daha iyi giyinmeliydi. Montu onun için tuttum ve ince omuzlarına geçirirken boynuna dokundum. Dondu ve rengi attı. Evet! Benden etkilenmişti. Bu bilgi son derece sevindiriciydi. O yanımda kıpırdanarak dururken parmaklarım asansörün tuşları üzerinde gezindi ve tuşa bastım.

Ah, kıpırdanmanı durdurabilirim, bebeğim.

Kapı açıldı ve konuşmaya son vermek için bana döndü.

“Anastasia,” diye mırıldandım. Hoşça kal diyordum.

“Chriastian,” diye mırıldandı ve asansörün kapıları kapandı. Tuhaf, alışılmadık ama cehennem gibi seksi olan sesi adımı havada asılı bıraktı.

Şey, becer beni! Bu da neydi?

Bu kız hakkında daha çok şey bilmeliydim. “Andrea,” diye şarladım tekrar ofisime dönerken, “Bana, Welch’i bağla, hemen.”

Masama oturup telefonu beklerken ofisimin duvarlarındaki resimleri gördüm ve Bayan Steele’in sözlerini hatırladım.  ”Sıradanlığı, sıra dışına yüceltmişler.”

Telefonum çaldı.

“Bay Welch hatta.”

“Bağla.”

“Evet, efendim.”

“Welch, bir özgeçmiş araştırmasına ihtiyacım var.”



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML