14 Mayıs 2013

Kitap Yorum: KOLAY || Tammara Weber


Merhabalar,
Bugün karşınızda "Tatlı Bela" ile ülkemizde başlayan "New Adult" akımının ilk kitaplarından "Easy" Türkçe adıyla "Kolay" kitabı var.  (Ön okuması için tık tık)

"Tatlı Bela" kitabından (Travis Maddox'tan sonra) sonra psikolojisini yeni yeni toparlayan Küçük Kız, bu kitap ile bir nebze daha kendine gelmiş bulunuyor (: Şimdi çok uzatmadan bol resimli, hatta sizler için videolu yoruma geçelim (:

   Kitabımızın ana karakterlerinden Jacqueline'in başına gelenleri oluyarak başlıyoruz kitabımıza. Bu kız tam bir hero, gerçekten. (: Kendime yoruma bu cümleyle başladığım için  cidden kızıyorum, ne kadar eğlenceli yorumlar yazmaya çalışsam bu kadar sığ karakter yorumları yapmayı kendime yediremesemde Jacqueline için başka ne yazıp nesini analiz edebilirdim bilmiyorum (: Bu kızı anlatmak için nasıl bir kelime seçmeliydim yada kitabın o girişini okuduktan sonra yoruma nasıl bir cümle ile başlamalıydım inanın bilemedim.

Kızımız gerçekten ergen hayatında oldukça zor bir dönemde ve başa çıkma tarzı beni mest etti diyebilirim.Jacqueline'in bütün çocukluğunu ve genliğini kaplayan biricik sevgilisi Kennedy, eski liselerinin ve  şuanda okudukları üniversitesinin en popüler çocuğu. (Yani çocuk popüler:) Yıllardır süren bir beraberlikleri var ve klasik olarak üniversite bittikten sonra evlilik planları yapılıyor. Taaki, Kennedy, Jacqueline'den ayrılmak istediğini söylediği o akşama kadar.



Jaqueline ile Lucas
Kızımızın ilk aşkı, ilk erkeği gibi bir takım abartılı özelliklere sahip Kennedy'cik kız milletinin direk savaş açacağı, birinci derece ölüm fermanına sahip bir erkek modeli.. İnanın bana, Küçük Kız daha kitabın ilk sayfalarında savaş boyalarını sürdü. (:
Kız arkadaşı Jacqueline ile geçirdiği yılların üzerine, Kennedy biraz çapkınlık yapmak istediğine karar veriyor ve bunca yıllık ilişkisini  başka kızlarla cinsel bir takım heyecanlar yaşamak uğruna bırakıyor efendim. Kennedy'i hepimiz çok sevdik değil mi?..


Jacqueline'ın durumu cidden zor, bunca zamandır beraber olduğu ve aşık olduğu (!) erkek tarafından, hem de böyle bir sebep yüzünden terk edilince dağılmaması elde değil tabi. 


Jacqueline ile Kennedy'nin aynı üniversitede okuduğunu, çoğu dersleride beraber aldıklarını söylemişmiydim. Hatta hatta, kızcağız konservatuar okuyacakken Kennedy'den kopmasın, üniversitede beraber olabilsinler diye istemediği bir bölümü okumaya o üniversiteye gidiyor çocuğun arkasından bunu söylemişmiydim!
(Tanrım Kennedy oğlum benim karşıma çıkma! Kıl oldum sana NET!)


Neyse, kitabın Kennedy kısmı böyleyken ana konuya bağlanalım. Jacqueline, Kennedy'siz hayatına alışmaya çalışıyor  ve bu o kadar da kolay değil. Efendim, bu adam öyle bir adamki yok okuldaki klüplerin bilmem ne etkinliklerin ev sahibi başkanı felan, sonracığıma popüler grubuz biz ezikleri aramıza almayız anlayışında sülüklerden oluşan bir grubun lideri vs vs... Kızımız bir dışlanıyor ki aklınız almaz. O Kennedy'nin terk ettiği kız artık bir önemi yok tabi onlar için(!) (: 

 (Merak etmeyin, hala sakinliğimi korumaya çalışıyorum)

Lucas ile Jacqueline
Olaylar, Jaqueline'ın bir parti dönüşü arabasına doğru yürürken sarhoş bir arkadaşının(!) ona tecavüze kalkışması sonucu başlıyor. Hiç tanımadığı biri tarafından son anda kurtarılan kızımız ciddi bir travma geçirir. O kadar korkmuş ve şoka girmiştir ki onu kurtaran çocuğun polise gidelim bu adamı ihbar edelim demesine rağmen istemez ve kendisini yuttaki odasına kapatır.

Efendim, adamımızın adı Lucas ve evet bu kitaptaki aşık olunası, tapılası, içine alıp sokulası adam kendisi olur :) Kızımızın hayatını kurtaran modern Robin Hood'umuz Lucas ile kızımız bir takım tesadüfler sonucu sürekli bir araya gelecekler ve ilginç tesadüflerle dolu bir hikaye sunacaklar size efendim.

Kızımızın başından geçen bu olaydan sonra arkadaşlarından gördüğü destek ve oda arkadaşının onu kendisini daha güvende hissetmesi için kendini savunma kursuna götürme, hatta kendisininde onunla kursa başlaması bütün o psikolojik süreçler... Tanrım, kitap baştan sona mükemmel!

Lucas'ın erkek duyarlılığı ve geçmişi size adınızı unutturabilir. Kendisini, "I Love Bad Boys" çalışmasında ağırlayacağım için  burada didiklemiyorum efendim. (:


Daha detaya girmek istemiyorum kitap beni iliklerime kadar etkilediğinden, sizinde okurken sıfırdan şoklara girmenizi ve o beklentiyi yaşamınızı istiyorum. Benden bu kadar canlar,


Sevgilerle,



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 yorum:

  1. Şimdi bitirdim. Tek bir sorum var Lucas ve Jacqueline böyle hayran olası olmayı nerden öğrenmiş? :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap hediye geldiğinde kapağında ki berbat çift yüzünden ertelemiştim uzun süre. Geçen açıp okudum, bu tarz başka kitaplar bulabilmeyi diledim umutsuz umutsuz. Çerez niyetine okuyunca akıcılığı be konu hiç fena değil. 26 yaşında kadınım. Ama gencecik lukas'ı düşünemeden edemedim. :)
    Okuduğum kitapları nette aratıp kim ne demiş göz atma huyum var. Bloğunuzu da öyle gördüm kitap yorumu çok sevimli ve sıcakkanlı olmuş. İleti kaç tarihli veya blog aktif mi hiçbir fikrim yok ama yorum yazmadan geçsem ayıp etmiş olurdum. Benzer sığ bir aşk romanı var diye de göz atacağım biraz buraya:-D mutlu günler ^^

    YanıtlaSil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML